Fent turisme per la web

Internet ha revolucionat les nostres vides i ara també ho ha fet en la nostra manera de viatjar. Gràcies a les noves tecnologies podem saber en tot moment què hem de visitar, on hem de menjar i fins i tot si hi ha cua en un museu.

Les noves maneres de fer turisme ja són aquí i s’anomena turisme 2.0, una manera bidireccional i col·laborativa entre persones per relacionar-se.

 José Antonio Donaire, professor titular de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona i director de l’INSETUR (Institut SuperiorJosé Antonio Donaire d’Estudis Turístics), ha explicat el funcionament del nou turisme aplicat al 2.0. Ha introduït  el 2.0 que no és res més que les noves maneres d’interactuar, aquest nou mètode compte amb diversos àmbits, entre ells que, la plataforma és la xarxa, és a dir, la informació és compartida i es divulga a partir d’Internet i les noves tecnologies. Sobretot és possible gràcies a la intel·ligència col·laborativa, “ningú sap més que tots plegats” ha afirmat Donaire. També ha explicat que en el 2.0 hi ha Beta permanent, és a dir la informació sempre està en continu procés de creació, es va ampliant i canviant, a més els lectors són editors i sobretot hi ha una adaptació al client.

Ha afirmat que el 2.0 “ és més que un canvi tecnològic, és un canvi social” i aquest canvi ha arribat també al sector turístic. El 2.0 aplicat a aquest camp té diverses consideracions, entre elles que els post-turistes poden parlar amb els pre-turistes. Això vol dir que hi ha portals on els usuaris són els proveïdors de la informació, són els propis turistes que parlen del lloc visitat i per tant els post-turistes (és a dir els que ja han estat a algun lloc) són els que informen als pre-turistes (les futures persones) que aniran a visitar el lloc. Els turistes parlen amb els turistes sobre els llocs per visitar, els hotels on anar, els museus, els restaurants, o les atraccions de la zona.

El segon aspecte a tenir en compte és que el turisme es modifica “just in time”. A partir de les xarxes socials les oficines de turisme, els hotels o els visitants, es comuniquen entre ells per donar-se informació que va canviant; per exemple es pot avisar que en un determinat museu hi ha cua per entrar o es poden fer preguntes. “El turista construeix els hàbits turístics”.

El tercer aspecte a tenir en compte és la llarga cua, aquest és un concepte que indica que la suma de petites activitats o objectes no majoritaris finalment acaben sent major del que el que el públic majoritari vol, la suma dels valors poc freqüents és més gran que els valors predominants: “ Som específics i per tant volem coses específiques, aquesta minoria al final és majoritària”. Aquest concepte aplicat al turisme ve a dir que hi ha hagut l’eclosió de llocs turístics que abans eren minoritaris i que ha causat l’aparició del turista que no vol ser-ho i hi ha hagut a més, la multiplicació de turistes singulars.

Per tot això, ha clos Donaire, el canvi ha propiciat l’aparició de diverses coses com una nova identitat digital, l’escolta activa és a dir saber què ha agradat, això es pot observar a partir per exemple de les fotografies que els turistes pengen a les xarxes socials que permet endevinar allò que ha fet i que li ha agradat més, i saps com el turista ha vist el lloc. Finalment també hi ha hagut  un canvi de comunicació i d’informació. Les maneres de comunicar la informació estan canviant i cada dia surten noves maneres de fer-ho, s’ha passat del típic cartell informatiu als QR que donen informació actualitzada d’un lloc.

Clara Castillo

Anuncis

About Jenn Martínez ⚓ Copy Creativa

Licenciada en Publicidad y Relaciones Públicas. Estudiante de Master en Comunicación y Estudios Culturales. Communication Sailor at @anxovaescala Anteriormente: @Manicura24 @UdGRecerca @Dipsalut @ViesVerdesgi @Pirinexus @Desiderate_App #MotherofCats #WaterTaster #AppleAddict #PoleDancer #SocialMedia #Creactivity #BTL #RSC #Mediterraneamente

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: