“Encara no hem interioritzat la potencialitat i els beneficis de les tecnologies 2.0. al Turisme”

Geògraf. Prosfessor de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona. Director de l’Institut d’Estudis Turístics (INSETUR). Diputat socialista de les comarques gironines. Al seu twitter oficial trobem la següent descripció de perfil: Geographer and Traveller @INSETUR Director. Sant Feliu de Guíxols. Http://www.don-aire.blogspot.com  4714 followers. Segueix a 1361 twitaires. Més de 20.000 piulades avalen aquest TwitStar. Tot un professional comunicador 2.0.

Quin seria el handicap més gran, actualment, per fer possible el creixement del Turisme 2.0?

En aquests moments ens trobem que el major problema és el Roaming. Els usuaris tenen un problema que tots coneixem, quan anem al l’estranger se’ns activen unes tarifes abusives per la utilització d’Internet que fan impossible la connexió constant del turista a les xarxes. Aquí perdem la oportunitat que el turista s’expressi lliurement en temps real amb la resta de turistes.

Quines solucions podem trobar doncs al problema del Roaming?

Per exemple, a la ciutat de Girona, s’ha iniciat una campanya per comunicar l’existència de totes les zones de wifi gratuït que disposa la ciutat. En general, les ciutats s’estan posant les piles en aquest tema. Encara està molt poc promocionat però s’està treballant en això.

Com ens ha comentat en la conferència, el fet que els turistes pengin informacions positives de la ciutat que visiten atorga credibilitat i potencialitat de marca turística a la zona. Tenint aquest potencial publicitari gratuït a l’abast, com és que no s’explota més des de les oficines de turisme (de la ciutat de Girona, per exemple?).

Hi ha molta gent que encara pensa que la gestió de la comunicació 2.0. només s’ha de fer quan ja s’ha fet tota la resta. Que té un caràcter de “prescindible”. Estan equivocats. Hem d’integrar l’estratègia 2.0. dins l’organigrama de la pròpia empresa. Això no vol dir que excloguem l’1.0 (la comunicació oficial i unidireccional de la empresa).

Els avenços de comunicació i la implementació de noves tecnologies es corresponen amb les polítiques turístiques que a nivell de Girona es promocionen?

Honestament crec que anem tres passos per darrere. El turisme està canviant constantment, a un ritme molt més ràpid que el que avança la pròpia comunicació del turisme. Estem en un context en què la transformació del “turisme” és més gran que la capacitat de la infraestructura de comunicació de turisme que puguem anar creant dia rere dia.

Jenn Martínez

Anuncis

About Jenn Martínez ⚓ Copy Creativa

Licenciada en Publicidad y Relaciones Públicas. Estudiante de Master en Comunicación y Estudios Culturales. Communication Sailor at @anxovaescala Anteriormente: @Manicura24 @UdGRecerca @Dipsalut @ViesVerdesgi @Pirinexus @Desiderate_App #MotherofCats #WaterTaster #AppleAddict #PoleDancer #SocialMedia #Creactivity #BTL #RSC #Mediterraneamente

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: